Søvnbesvær hypnose Aalborg:

Søvnbesvær

er en Folke-tilstand, som for nogen kan udvikle sig til næsten en sygdom. Har man ikke sovet igennem længere stykke tid, bliver man lettere irritabel, koncentrationen nedsættes, og man kan få humørsvingninger.

Sover man for lidt bliver det til et problem over en længere periode, og ved både manier og depressioner er den korte søvnlængde en vigtig del af sygdoms-udviklingen. I vores fortravlede hverdag kan søvnen være noget, man ikke tager alvorligt. Man går for sent i seng, drikker alkohol, spiser fede eller store middage og drikke kaffe dagen igenne.

*HUSK at en hypnose session ikke erstatter et lægebesøg og at udfaldet af behandlingerne kan variere fra person til person.

Grunden:

Grunden er dermed lagt til søvnproblemer. Vi bør tage søvnbesvær mere alvorligt, og begynde at reagere på problemet inden det vokser os over hovedet, således at man ønsker sovemidler som medicin af lægen. Sovemedicin bør være absolut sidste udvej, fordi de næsten alle sammen er vanedannende enten psykologisk eller fysiologisk. Lad os se, hvorfor der opstår søvnbesvær.

Der er indre årsager som kan være hormonændringer, humørændringer, sygdomme, smerter, hjertegener, luftvejsgener, spekulationer.

Så er der ydre årsager som lys, støj, varme, kulde, irriterende lyde, dårlig seng, og ting der generer vore sanser.

Derefter kan vi inddele søvnbesvær i yderligere grupper som:

Indsovningsproblemer

der er betinget af følelser, spekulationer, smerter, stop af lægemidler.

Gennemsovningsproblemer

som skyldes fysiske sygdomme, depressioner, rastløse ben, muskelkramper, natlig vandladning, alkoholindtagelse, afmagringsmedicin.

Tidlig morgenopvågning:

som skyldes depression, alkoholindtagelse, lægemidler.

Kortvarige søvnproblemer på under en uge bør ikke skabe de store problemer, mens længerevarende søvnproblemer bør analyseres, og der skal findes en naturlig fornuftig problemløsning.

Lægemidler:

kan ofte være årsagen til søvnproblemer, som f.eks. beta-blokkere, binyrebarkhormon, luftvejsmedicin, afmagringstabletter, visse antidepressiva og standsning af beroligende medicin. Alle misbrugsstoffer giver søvnbesvær især alkohol og hash, men på meget forskellig vis. Ved hash er det, når man ikke tager hash, at man kan blive lysvågen, indtil der skaffes hash igen. Ved alkohol falder man let i søvn, men sover dårligt, vågner mange gange og føler sig mørbanket dagen efter pga en meget urolig overfladisk søvn.

Folk med meget urolig livsførelse med vekslende søvntider, spændinger, vekslende måltider, megen kaffe og cigaretter, spekulationer og en almen

stresset hverdag kan næsten ikke undgå søvnbesvær. Det modsatte giver også søvnbesvær, hvis livsindholdet er kedelig, ingen motion, ofte middagssøvn, sløv tilværelse og en let depressiv tilstand.

Skal man genoplive et sundt søvnmønster:

og få en god udhvilende søvn, bør man bl.a. følge følgende regler:

  • Sov ikke om dagen.
  • Få en døgnrytme med dagsaktivitet (motion), og hvile når aftenen kommer.
  • Gå ikke sulten i seng – eller spise store fede eller fyldige måltider.
  • Drik ikke kaffe, stærk te eller cola om aftenen.
  • Brug ikke alkohol som sovemiddel. Alkohol letter indsovningen, men er dårlig for gennemsovningen.
  • Soverummet bør være udluftet, mørk, og ikke udsat for generende faktorer.

Der findes nogle naturlige stoffer, der kan bruges i begrænset omfang til atdæmpe søvnbesværet, som f.eks. kammillete, hyldeblomst-drik/te, aminokeleret magnesium (ikke almindelig magnesium), fiskeolie over en længere periode, lindeblomst-te, baldriandråber, passionsblomstekstrakt, humleekstrakt. Det er med disse naturlige stoffer, at de ikke må bruges i mere end et par uger, og ellers bør ens livsstil ændres mod bedre søvnvaner. Og det tager lidt tid, så hav tålmodighed.

Det er efterhånden blevet min erfaring, at hypnoterapi også er et rigtig godt middel til dem som lider af søvnbesvær. Med trancen arbejder vi med den del af dig som ikke kan sove og arbejder fremadrettet hen i mod at få en god søvnrythme.

Mindfulness kan også være en del af behandlingen.

Se priser her

ONLINE BOOKING - SE LEDIGE TIDER HER

PRISER PÅ HYPNOSE OG PSYKOTERAPI

Klient udsagn

Fik hypnose for min afhængighed til søde sager.
Louise er super sød, og er yderst professionel i sin tilgang til at få oplysninger om- og indblik i min afhængighed inden selve hypnosen. Følte mig i trygge hænder før, under og efter hypnosen.
Det er snart 3 uger siden, og jeg har stadig ikke oplevet nogen form for afhængighed. Kan se på slik uden at føle jeg SKAL have det, og tester mig selv hvergang jeg handler, men går forbi slik-sektionen uden trang til noget!
Varme anbefalinger herfra.
-M. Bille

Få nyheder og tilbud her

Info

TLF. 26 29 12 12
KLINIKÅBNINGSTIDER: MANDAG, TIRSDAG, ONSDAG SAMT TORSDAG kl. 08.30 -15.00.
Lørdag og Søndag lukket.
TELEFONTIDER: Alle hverdage kl. 08-17.00
MAILINFO: Louise@nordjyskhypnose.dk
KLINIKADRESSE: Samsøgade 5, 9000 Aalborg. Ind ad døren og 6 trin ned.
BETALING: SKER SAMME DAG SOM BEHANDLINGEN.
KONTANT ELLER VIA MOBILE PAY. Venligst hav en opdateret mobiltelefon med, hvis du vælger at betale via mobilepay.

hypnose Aalborg

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få interessant viden og info fra Nordjysk Hypnose

Mange tak for din tilmelding!

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk